22 Ekim 2013 Salı

GEZDİM GÖRDÜM 2 (katıldığım turlar)

 Merhaba ......
Bu gün yine gezdim gördüm yazısı yazıyorum.Bu sefer gezdim gördüm yazımda tatilde katıldığım turlardan bahsedeceğim. Eğer bir gün yolunuz Muğla Göcek e düşerse tavsiyem; mutlaka 12 adalar turuna katılın.Muhteşem yerleri keşfedip tarih kokan yerlerde bol bol yüzüp vay beee diyeceğiniz ,akşamın nasıl olduğunu  anlamayacağınız harika bi tekne turu yaşarsınız.İşte Göcek te 12 adalar turundan birkaç kare....



Ve daha fotoğraflara sığdıramadığım muhteşem yerleri keşfedeceksiniz.Tüm gün yani sabah10:00 başlayıp akşam 18:00 biten, onca güzelliği gördüğünüz,kıyılara ve tarihi mekanların içinde ve yakında yüzebileceğiniz harika bir tur. Öğle yemeğinde ızgara çipura balığı dahil fiyatı 40. 00 TL.
Muğla Dalyanda da harika bir tura katıldık
Yine ön planda tarihi mekanlar, anıt mezarlar,İz tuzu plajı ve kocaman kafaları olan ve yengeç yiyen  caretta carettalar.Öğle yemeğinde de mavi yengeç . Biz 5 kişi bir tekneyi 100.00 TL ye kiralayıp sabah 10:00 başlayıp  yaklaşık öğlen 14:30 kadar süren , verdiğimiz paraya fazlasıyla değen harika bir turdu.Dalyan nehri boyunca yaşayacağınız ve keşfedeceğiniz, yolunuz düşerse mutlaka katılmanızı şiddetle tavsiye ettiğim muhteşem bir tur bence.
Yukarıdaki fotoğrafta ise milattan önce bilmem kaç yılında yaşamış kralların anıt mezarları var.Oralara nasıl yapmışlar hala anlamadım:)  Piştikten sonra turuncu olan, doğal halinde mavi yengeç .Tabii bu pişmiş hali :) Ve delikli ada ; rivayete göre kurtuluş savası sırasında bu adaya toplar isabet etmiş ve adanın bazı yerlerinde boylu boyunca delikler açılmış. O berrak suyunda balıkları,denizin dibini bile çok rahat görebiliyorsunuz. Ayrıca tuz oranı çok yüksek olduğundan çabalasanız bile batmıyorsunuz.Boğulma riski 0 yani ...
 Ve oğlum Dalyan turunda dümenin başına geçtiğini işte bu fotoğrafla ölümsüzleştirdik:)

Ve geldik beni çok fazla etkileyen ,anlatırken kelime bulmakta zorlandığım muhteşem azmak nehri turuna . Yolunuz Muğla da  Akkaya taraflarına düşerse katılmanızı tavsiye ettiğim azmak nehri turuna çıkın.Tur kişi başı 5.00 TL ,ortalama yarım saat falan sürüyor. Nehir boyunca gerçekten Vatanımın Cennet den bir parça olduğunu düşündüm. Azmak nehri dağlardan gelen suların  tertemiz,doğallığı bozulmamış, kemiklerinize kadar donduracak gibi 10 derece suda yüzebileceğiniz bir doğa harikası bir yer işte yine bi kaç kare fotoğraf....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder