13 Temmuz 2014 Pazar

İKİ HAMİLELİK.......

21 yaşımda evlendim. 26 yaşımda ilk bebeğimi kucağıma aldım.Çok beklenilen kıymetli bi bebekti oğlum . Hamileliğimde ise pek bir sıkıntı çekmedim . ( Bide eşime sormalı tabii ) .... İlk 4 ay çok kilo almadım aslında . Ama vücudum çok şisti. Ellerim ayaklarım korkunç büyüdüler. Öyle ki hamileliğimin başında 36 numara  ayakkabı giyerken ,4. ayın sonunda 38 numara giyiyordum.

Pek bir aşermem olmadı. Yani mide bulantısı , baş dönmesi ,halsizlik gibi sorunları yaşamadım.Sadece 9 ay boyunca dişlerimi fırçalayamadım.Ağız çalkalama suları kurtarıcım oldu. Hamileliğimin sonlarına doğru her ay düzenli 1 kilo aldım.Son 2 ay ise 2şer kilo :) Sonuç olarak toplamda 14 kilo alarak hamileliğimi tamamladım .Ve doktorumun da söylediği gibi bebeğim tam 6 aylık olduğunda tüm kilolarımı geri vermiştim .
İlk hamileliğimde yani oğluma hamileyken onu ilk karnımın sol tarafımda hissetmiştim.Ve yaklaşık 4 aylıkken hissettim.
28 yaşımda ise kızımı kucağıma aldım. Daha öncede bahsettiğim gibi yorucu bi hamilelikti.Oğlum henüz 18 aylıkken ,daha bana çok bağımlıyken yani derler ya ana kuzusuyken hamileliği yaşadım.Hem ona vakit ayırmak ,hem hamilelik stresleri , hem eş olma ve ev hanımı olma sorumluluğu beni bayağı yıprattı.İkici hamileliğimde ilk aylarında yaklaşık 2-3 kilo verdim. sonra yine düzenli her ay bilr kilo aldım .Yine ilk zamanlarda , baş dönmeleri ,halsizlik vardı. Ancak 4. ayımda hepsinden kurtuldum.Bu hamileliğimde de diş fırçasına ve macuna karşı hassasiyetim devam etti.(İyi ki varlar şu ağız çalkalama suları.) Bu hamileliğimi 13 kiloyla tamamladım.Doğumdan sonra ilk bir ayda belki sıcakların etkisi belki oğlumun peşinde koşturmalarım sayesinde tam 10 kilo verdim.
İlk doğumuma nazaran ikinci doğumum çok daha zordu.Belki sezeryan doğum olduğundan ama her doğum bir öncekinden daha da zor olurmuş. Gözünüzü korkutmak istemem ama bendede öyle oldu.
Kızımı ise ilk karnımın sağ tarafımda yaklaşık iki aylıkken hissettim.
Sonuç olarak evet iki hamileliğimde birbirinden çok farklıydı.Ve şu kocakarı efsanesi olan çin takvimi bende doğru çıktı.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder