13 Temmuz 2014 Pazar

RAMAZANDA ORUÇLU OLMAK

Merhaba dostlar;
Ben bir hoca değilim. Fetva vermiyorum . Sadece kendi düşüncelerimi dile getiriyorum , başta bunu belirtmek istedim.
Ramazanda oruç tutmak her buluğ çağına ermiş insana farz kılınmış bir ibadettir . Ancak dinimiz  o kadar güzel bir dindir ki bazı durumlarda esneklikler göstermiştir . Bunları tek tek sıralamayacağım . Zaten ramazan dolayısıyla hangi kanalı açarsanız açın hocalar gereken şeyleri söylüyor.
Müslümanlar bazı durumlarda oruç tutamıyorlar . Mesela şeker hastaları , kalp hastaları ve emziren anneler vs.
  Sorumlu olduklarımız var. Eğer emziren bir anne iseniz , çocuğunuzu ihmal edip , oruç farzdır diyemezsiniz. Veya doktor oruç tutmamanızı ısrarla söylüyorsa ,farz diye emanet olan vücudunuzu yıpratamazsınız. Bu cümleleri ben değil , bu konuda profesörlük yapan hocalar söylüyor.
Benim söyleyeceklerimse Ramazanda oruç tutmak aç kalmak , susuz kalmak değildir. Yani sadece bir şeyler yiyip içmemek değildir. Gözlerine , diline kısacası tüm uzuvlarına oruç tutturmak mühim olan . Eğer oruç tutamıyorum diye üzülüyorsanız sizde bence bi durup düşünün . Oruç tutamayacağınız, sebebi veya sebeplerini de Allah veriyor size . Bu duruma şükür edip aç kalmanın dışında diğer uzuvlarınıza oruç tutturmayı deneyin . Böylece hem siz daha mutlu olacaksınız hem de ibadetlerinizi daha mükemmel yapacaksınız . Dualarınızda yer alabilmek ümidiyle .....
ESEN KALIN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder