14 Ağustos 2013 Çarşamba

saçlarım için

        Merhaba arkadaşlar
        Uzun bir ara verdik galiba ama  sizlerleyim. Anlatmak istediklerim yine saçlarımla ilgili.Daha önce bahsetmiştim, saçlarımın ne çok yıprandığını....Bende bunun için saçlarıma özel bi yoğun bakım reçetesi uyguluyorum.Sağdan soldan öğrendiğim ve kendi tecrübem ile sınadığım özel bir reçete .Şimdi sırayla saç rutinimden bahsedeyim.
        Ben saçlarımı 3 güne bir yıkıyorum.Çünkü daha sık yıkadığımda saçlarım çok nemsiz kalıyor ve çabuk kırılıyor.
       Saçlarımın sadece diplerini yıkıyorum.Uçlarını özellikle sabunlayarak yıpratmıyorum.Diplerini yıkarken zaten aşağıya köpükler iniyor .Nazikçe o köpüklerle yıkıyorum. Böylece daha hacimli oluyor ve saçlarımın uçlarını da fazladan kırmamış oluyorum. Zaten saçlarımızın dipleri kirlenir, yağlanır uçları kirlenmez,yağlanmaz.
       Ben saç kremi kullanmıyorum saçlarımın boyalı olmasına rağmen . Çünkü tecrübe edindim ki saçlar belli bir süre sonra saç kremine alışıyor ve boyadan kurtulsanız bile saçlarınız hala saç kremi istiyor.Aynı zamanda saçların yağlanma süresini de hızlandırıyor. Saç kremi yerine saçlarımı yıkadıktan sonra saç açıcı sprey kullanıyorum.
       Haftada bir saçlarıma maske yapıyorum. Genelde diplerine elma sirkesi sürüyorum. Elma sirkesinin saç diplerine çok iyi geldiğini ve saçları çabuk uzattığını duymuşsunuzdur. Bende tecrübe ettim ki gerçekten doğruymuş. Yıkamadan önce saçlarımı bir pamuk yardımı ile diplerine tampon yaparak uyguluyorum.Yarım saat bekledikten sonra yıkıyorum.
       Başka uyguladığım bir maske ise hazır maskeler. Saçlarımın yapısına göre aldığım(her alışverişe çıktığımda değişiyor) bir ürünü tarifine uygun saçlarıma uyguluyorum.
        Saçlarımı  yıkadıktan sonra ki işlemlerin başında kurutmak var elbette. Bende saçlarımı yıkadıktan sonra havluya saranlardanım ama öyle fazla bekletmiyorum.En fazla 1-2 dk. Çünkü havlu içinde kuruyan saçlar daha nemsiz ve kırılgan oluyorlar.
        Taramaya başlamadan önce saç açıcı spreyimi uyguluyorum .Daha sonra saçlarımın önce uçlarını sonra diplerini tarıyorum.Böylece saçımın üst kısmındaki dolaşıklık ve karışıklığı aşağıya indirmek için zorlamadığımdan uçları  yıpranmamış ve kırılmamış oluyor.Bide saçlarımı kuruyken asla taramıyorum . Taramam gerekirse tarağı ıslatıp öyle tarıyorum.
         Söyleyeceğim son cümle ise saçlarınızı yıpratıp,kırıp,üzmeyin yoksa eski haline gelmesi için çoooookkkk çaba harcarsınız benim gibi :)
ESEN KALIN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder