27 Ağustos 2013 Salı

yüz rutinim

Merhaba arkadaşlar
Her gün bü rutini yapıyorum.Daha önce bahsetmiştim çok iri gözenekler var benim yüzümde . Yıkamayınca, rutinlerimi uygulamayınca o gözeneklerin içi makyaj kalıntıları ve kirle doluyor ister istemez.Zaten akneye meyilli bir cildim var yapmayınca rutinlerimi sivilceler çıkıyor hemen.
Sizlerin de eğer aranızda akneye meyilli cilt tipi ve sivilceli bir yüzünüz varsa tavsiye ederim, bu rutin işe yarıyor.
Beni bilenler bilir lise yıllarımda ergenlik sivilceleri falan tavan yapmıştı.Sonradan anlaşıldı ki karaciğerimdeki bir rahatsızlıktan  dolayı sürekli sivilcelerim oluyormuş. Sizinde eğer tekrarlayan bir türlü geçmeyen sivilceleriniz varsa doktora gitmeniziz tavsiye ederim her şeyden önce.
Eğer böyle bir sorununuz yoksa anlatmaya başlıyorum rutinimi....
  1. Makyaj varsa yüzümde ilk önce onu çıkartıyorum güzelce.Cildinize iyi gelen, isteklerinizi karşılayan herhangi bir makyaj çıkarıcıyı kullana bilirsiniz.Ben hala kafama göre bir makyaj çıkarıcı bulamadım.Merak ettiğim birkaç ürün var. Karşılaştığımda o makyaj çıkarıcı ile hemen ürün incelemesi yaparım.
  2. Daha önce bahsetmiştim yine  LOREAL PERFECT CLEAN köpük jel ile yıkıyorum yüzümü . Ama ikinci favorim yine LOREAL üç etkili cilt düğünleştirici temizleme jeli.Köpük jelin içindeki yıkama pedi ile rahatça yıkıyorum yüzümü . Temizleme jelinin böyle bir aparttı olmadığından onu yüz fırçası ile uyguluyorum.Böylece derinlemesine bir temizlik sağladığımı düşünüyorum.Bu arada yüzünüzü ılık su ile yıkamaya özen gösterin.Durulama işlemi tamamen bittikten sonra soğuk su ile yüzünüzü uyarın .Böylece yüzünüzdeki kılcal damarlar harekete geçecek ve daha canlı bir görünüme kavuşacaksınız.
  3. Bu rutinin önemli bir püf noktası ;Yıkama işlemi bittikten sonra kendinize ait bir havlunu olsa bile onu yüzünüze sürmeyin . Çünkü ister istemez havlular bakteri taşıyor hemen kuruyamadıkları için .Kalın rulo peçeteler yardımı ile birkaç yaprakla kurulayın yüzünüzü.Ve kurulama işlemi sırasında sürtmeyin yüzünüze peçeteyi . Tampon yapar gibi alın yüzünüzün suyunu . Böylece hem yüzünüzdeki bakteriler başka yerlere dağılmayacak hemde havludaki kir ve bakterileri yüzünüze değdirmemiş olacaksınız.
  4. Şimdi yıkama ve kurulama işlemini bitirdikten sonra sırada tonik ile temizleme  var.Yüzünüze uygun olduğunu düşündüğünüz bir toniği kullanın. Ben DIADERMINE gözenek temizleyici ve canlandırıcı toniği kullanıyorum .Bu toniğin sıkılaştırma ve pürüzsüz cilt etkisi var. Pamuk yardımı ile tüm yüzüme uyguluyorum . Kalan makyaj kalıntılarını ve kirleri temizlediğini düşünüyorum .Tonik ile temizledikten sonra yüzünüzü biraz bekleyin . Yüzünüzün toniği emmesine fırsat tanıyın .Daha sonra sıradaki işleme geçebilirsiniz rutinimize devam edebilirsiniz.
  5. Son olarak da rutinimin en son basamağı olan nemlendiricimi uyguluyorum .Eğer gündüzse içinde SPF içeren nemlendiriciler tercih ediyorum. Gündüz nemlendiricisinin içinde SPF yoksa mutlaka güneş kremi kullanmadan sokağa çıkmıyorum.Güneş kremi olarak Sabamed i kullanıyorum.Eğer gece ise SPF olmayan kremleri tercih ediyorum.
  6. Haftada 1 -2 kere maske yapıyorum . Genelde mendil maske kullanıyorum .Kullanma talimatına göre uyguluyorum.Bazen de evde kendim yaptığım karışımlarla maske yapıyorum . Bu maskeleri de başka bir post  da anlatırım artık.
     (Ben bu yazıyı gece yazdım.Eşimi,oğlumu ve komşuları uyandırmamak için kullandıklarımın hepsini bu resime koyamadım maalesef.....)
    Unuttuğum başka bir şey yoktur umarım . Sizlerin de başka alternatifleriniz varsa yüz rutini ile ilgili  yorumlar kısmına yazın lütfen....
    ESEN KALIN .....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder